Wij begrijpen heel goed dat de huidige situatie rondom het coronavirus vragen op kan roepen over je reis(plannen). Nu reisadviezen versoepeld worden, en bijna alle landen weer toeristen verwelkomen, kunnen wij weer doen wat we het liefste doen: een reis voor jouw gezin plannen.
Alle bestemmingen boekbaar
Ver vooruit plannen kan, wij boeken nu al reizen voor heel 2022 en zelfs voor 2023. Ook als een bestemming nu nog niet open is voor toerisme, kun je wel een reis daarnaartoe boeken. Om je meer zekerheid te bieden hebben we onze ‘geld terug-garantie’ en het ‘coronaproof reizen’ in het leven geroepen. Meer over deze zekerheden lees je hieronder.
Natuurlijk houden wij de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. We staan dagelijks in contact met onze lokale partners om op de hoogte te blijven van de (corona)ontwikkelingen in onze bestemmingen. We houden de berichtgeving van bracheorganisaties (zoals het ANVR), en van het ministerie van Buitenlandse Zaken ook goed in de gaten. Op deze pagina houden wij de reisadviezen nauwkeurig bij en geven wij aan welke bestemmingen op dit moment al open zijn voor toerisme. Het meest actuele overzicht vind je op de website van de Rijksoverheid, https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen. We vertellen je graag welke coronamaatregelen per land van toepassing zijn. Bel ons op 0299-233009!
Geld terug-garantie
Wij garanderen dat wij je aanbetaling binnen een week retour storten als blijkt dat we jullie reis niet uit kunnen voeren door Covid-19.
Als jullie reis geboekt en bevestigd is, ontvangt je van ons de factuur met daarop het aanbetalingsbedrag en de restantbetaling. De aanbetaling moet gelijk voldaan worden (meestal 30% over de reissom – wijkt dit af dan staat dit in jullie reisvoorstel).
Zes weken voor vertrek moet de restantbetaling voldaan worden. Is het reisadvies op dat moment aangescherpt i.v.m. Covid-19, of is er een quarantaineverplichting in het land van bestemming? Dan kunnen wij de reis niet uitvoeren zoals gepland en krijg je je aanbetaling terug. De restantbetaling hoef je dan natuurlijk niet te voldoen.
Je kunt ook kiezen voor omboeken naar een latere datum of andere bestemming. Kies je voor geld terug, dan maken wij het door jouw betaalde bedrag binnen een week naar je over.
Coronaproof reizen
Het is belangrijk dat je met een goed gevoel het vliegtuig in stapt en we doen er alles aan om een geweldige reiservaring voor jouw gezin te creëren. Wij letten op de details en zorgen ervoor dat je reis zo coronaproof mogelijk is.
Individueel reizen
KidsReizen verzorgt een individuele rondreis voor jouw gezin, op maat gemaakt met jouw wensen in gedachten. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van individueel vervoer. Je reist dus met je eigen gezin in een busje met privéchauffeur of met een eigen huurauto.
Wij bieden geen groepsreizen aan, maar sommige excursies zijn wel in groepsverband. Als je bijvoorbeeld gaat fietsen door Bangkok of een safari in een open truck maakt in Zuid-Afrika, kan dat in klein internationaal reisgezelschap zijn. Als een excursie samen met andere reizigers is, staat dit specifiek vermeld in de reisbeschrijving. Wil je dit niet? Laat ons dat weten. Dan passen we jullie reisroute daarop aan, en voegen we alleen individuele excursies toe aan jullie rondreis.
Oog voor hygiëne
Met onze lokale partners hebben we afgesproken dat de coronaregels door chauffeurs en gidsen strikt nageleefd zullen worden. De chauffeurs maken hun busjes dagelijks schoon en desinfecterende handgel is in de meeste vervoersmiddelen beschikbaar. In de door ons geselecteerde hotels zijn maatregelen genomen om jullie verblijf zo coronaproof mogelijk te maken. Er wordt extra schoon gemaakt, desinfecterende gel is beschikbaar en het ontbijt wordt vaak aan tafel geserveerd (i.p.v. een buffet). Samen krijgen we corona onder controle én kunnen we mooie reizen blijven maken.
24/7 bereikbaar
Tijdens jullie reis zijn wij en onze vertegenwoordigers ter plaatse 24/7 bereikbaar. Mocht zich een situatie ontwikkelen die van invloed is op jullie reis (als bijvoorbeeld coronaregels worden aangescherpt of juist versoepeld) nemen wij contact met je op om dat door te geven. En als je vragen hebt kun je ons dag en nacht, alle dagen van de week, bellen.
Verzekerd van repatriëring
Wij zorgen er voor dat jullie zo snel mogelijk terug naar huis kunnen vliegen als de situatie dat vergt. Als je een reis met intercontinentale vluchten bij ons hebt geboekt, en het reisadvies verandert tijdens jullie reis van geel naar oranje of naar rood, kun je erop vertrouwen dat wij jullie z.s.m. zullen repatriëren.
Veel gestelde vragen
Wat is SGR-dekking?
KidsReizen is aangesloten bij SGR, oftewel: Stichting Garantiefonds Reisgelden. De betaling voor jouw geboekte reis is gedekt door SGR. Wij zijn een financieel gezond bedrijf, en naar onze verwachting zullen wij deze coronatijd doorkomen. Mochten wij onverhoopt toch in financieel onvermogen komen, dan zul je van SGR het aan ons betaalde bedrag retour ontvangen.
Ik heb een reis geboekt, gaat de reis door?
Wij kijken zes weken vooruit. Als zes weken voor vertrek blijkt dat de reis niet uitgevoerd kan worden vanwege corona nemen wij contact met je op. Wij bieden je dan de mogelijkheid je aanbetaling retour te ontvangen (zie de hierboven beschreven ‘geld terug-garantie’) of de reis om te boeken naar een latere datum en/of andere bestemming.
Mijn reis is geannuleerd, kan ik kosten voor visa/inentingen ergens verhalen?
Als wij de reis niet kunnen uitvoeren, zullen wij je reis moeten annuleren. Het kan best zijn dat je dan wel al kosten hebt gemaakt voor het regelen van visa en/of inentingen. Wij staan hier buiten, maar wellicht kun je deze kosten verhalen op je reis- of annuleringsverzekering? Elke verzekering zit anders in elkaar, dus check de polisvoorwaarden van je verzekering of neem contact met je verzekeraar op om dit na te vragen.
Code groen/geel/oranje; wat houdt dat in?
Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft reisadviezen aan de hand van kleurcodes. Veel landen staan nu weer op groen of geel, wat inhoudt dat de veiligheidsrisico’s vergelijkbaar zijn met Nederland (groen) of iets afwijkend van Nederland (geel). Heeft een land een code oranje? Dan adviseert het ministerie niet naar dat land te reizen, tenzij echt noodzakelijk. Dit is een advies en geen gebod. Het is wel mogelijk te reizen naar sommige landen met code oranje. Onze landendeskundigen adviseren je graag of het reizen naar jouw land van keuze mogelijk is. Ter plaatse moet je je natuurlijk wel aan de daar geldende coronaregels houden, deze verschillen per land en kunnen wijzigen. De regels per land lees je op: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen.
Dekt het Calamiteitenfonds de financiële gevolgen van het coronavirus voor mijn reis?
De garantieregeling van het Calamiteitenfonds is alleen van toepassing op calamiteiten als gevolg van een natuurramp of van molest. Gezondheidsrisico’s zoals het coronavirus vallen niet onder de definitie natuurramp of molest. Het Calamiteitenfonds geeft geen dekking. Voor meer informatie over het standpunt van het calamiteitenfonds, zie: https://www.calamiteitenfonds.nl/nieuws/coronavirusgeendekking
Kan ik de intercontinentale vluchten zelf boeken?
Ja dat mag, maar het is niet aan te raden. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor je vluchten, en wij kunnen je niet helpen deze om te boeken als dat nodig is. Bijvoorbeeld als je eerder naar huis moet, omdat het reisadvies gewijzigd wordt naar rood. Ook als je reis geannuleerd wordt, zul je zelf contact moeten opnemen met de luchtvaartmaatschappij. De voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij zijn dan van toepassing. Als wij de vluchten voor je boeken, vallen deze meestal ook onder onze ‘geld terug-garantie’ en ‘kosteloos annuleren’ regeling. In je reisvoorstel geven wij aan of jullie vluchten daar inderdaad onder vallen, en zo niet wat dan de voorwaarden zijn.
Een andere vraag?
Bel ons op 0299-233009!